tisdag 31 mars 2009

Dags för hoppträning

Har en timmes paus för tillfället. Jobbat till halv två, varit hos mor och far och ätit sen lunch, och snart ska jag ut och springa en liten sväng tänkte jag. Nästan en vecka sen nu jue, får ju inte ligga av mig. Ikväll är det dags för hoppträning. Blir spännande och roligt. och framförallt skönt att det är ljust när man kommer dit. Mörkt när man åker hem dock.

Jobbade igår med, red på eftermiddagen. Skulle ta en lättare joggingpass i paddocken för jag vet hur tjurigt det kan vara efter klättring som det var i söndags. Fick återigen bevis på detta. Tjejejn var jättestel i bogarna och det kändes som hon inte riktigt tog ut steget. Dock vara det bara frambenen som inte vill vara med, för övrigt var hon mjuk och lösgjord. Joggade som sagt runt henne på olika små volter, lite enklare tempoväxlingar, men jag hade inga problem med att hitta en låg och rund fin joggingform på henne. Var skönt att kompisen var med för hon kunde hålla med mig om att det såg ut som att Coftan bara var stel och inte att hon gick orent eller något. Blev något bättre mot slutet. Får hoppas att det känns bättre idag, annars blir jag orolig.

Klurade mycket på hur klättringen kan påverka henne. Har mest trott att det skulle påverka bakbenen, men vi har faktiskt en ganska bra bit inne i skogen som går hyffsat brant nerför. Desssutom var det lite snöigt och slaskigt fortfarande där inne i skuggan så hon kanske spände sig lite extra i framdelen. Kändes rätt logiskt.

Nu ska jag gå och ladda upp för min joggingtur, sen blir det en snabbdusch och en bit mat innan jag åker till stallet. Ska bli kul och hoppa igen. Hoppas bara hästen känns bättre i framdelen.

1 kommentar:

  1. Tror att klättring är som ett riktigt gympass. Har oxå märkt stelhet när de klättrat. Det tar jag som bevis på att det stärker o bygger.
    Kul att höra hur det gick på hoppningen!

    SvaraRadera