söndag 1 mars 2009

50-års fest

Var vi på igår. Jättetrevligt! Gårdagen började med en tur till stallet. Tog en tur i de nya ridstövlarna. Red en liten sväng i skogen och joggade sedan en liten stund i paddocken. Fredagens pass satt i. Coftan var superfin, mjuk och lösgjord. Har bytt bort det raka bettet på tränset till tredelat igen, det gjorde nog sitt med. Tyvärr var underlaget kasst. Isigt och stenhårt. Inte alls lika fint som i paddocken i Lane. Dock verkade inte det bekomma Coftan alls utan hon tuffade på. Red dock som sagt bara en liten kortis. Mycket skritt och korta travbitar. Vill inte hitta på nåt dumt när underlaget inte är ok. Fungerar lite bättre med stövlarna nu men det dröjer innan jag kan rida "som vanligt" med dem. Hade med mig spö idag ifall jag skulle behöva peta på lite extra om inte kunde skänkla. Gick dock rätt hyffast ändå.

Sen på kvällen bar det av på 50-årsfest. Vi var ett gäng på kanske 20 pers som hade med sig mat och dryck och gick hem till mammas kusin och överraskade med fest. Han hade inte den blekaste aning om det och det blev jättelyckat. Blev kanske lite väl rund om fötterna. Tyckte att jag tog det rätt lugnt med de alkoholhaltiga dryckerna men när man bara sitter ner och tjatar hela kvällen så märker man inte så mycket. Vi lyckades iaf ta oss hemmåt, om än något vingligt, på egen maskin.

Söndagsmorgonen var väl därför kanske inte den roligaste. Ha legat i sängen mest hela dagen och tittat på vasaloppet och haft ågren. Framåt eftermiddan lockade jag med sambon på en promenad till stallet och gjorde iordning och tog in hästarna. Stegräknaren på mobilen visade på 10 000 steg när jag kom hem. Inte illa, men det var kanske inte så mycket konditionsträning. Och det är ju tydligen det jag behöver:) Väglaget såg dock fint ut så nu kan det nog bli cykel till stallet. Blir ju nästan en mil fram å tillbaka. Alltid nåt. Får väl börja fundera på om jag inte ska damma av jogginskorna och ge mig ut i vårvädret med.

Nu vankas det pannkakor och eftersom jag äntligen mår bra igen, är jag vrålhungrig. Smaskens!

3 kommentarer:

  1. Faan Anna! Nu förstörde du ju dom 10.000 stegen genom at knö i dig pannkakor!!!
    Du hade säkert grädde och söt sylt på oxå!!!
    Hur ska jag kunn afå dig till MSV när du medvetet sabbar din kropp med alkohol och osund mat. Grrr, arg tränare.:/

    SvaraRadera
  2. Jag tror Janne, att MaMa får ta över nu när vi börjar närma oss MSV. Ho äter inte pannkakor o är sååå försiktig me alkoholen. Sen är hon så vältränad oxå.

    SvaraRadera
  3. Det var faktiskt inte så många, och "bara" sylt på. Sen var det ju så gott som allt jag åt den dagen med, av diverse....hrmm...anledningar :) Detta var nog ingen nyttig helg, intagsmässigt :)

    SvaraRadera