tisdag 3 mars 2009

En grå tisdag

Sitter hemma och väntar på att få åka till jobbet. Ska jobba eftermiddag idag. Efter det blir det till att skynda sig hem och äta och sen bär det av till stallet. Idag ska jag och Coftan åka till Holmens och hoppträna. Det är ingen jätteadvancerad hoppning vi sysslar med. Det är jag för feg för. Visst kan jag hoppa över metern, men inte så mycket mer. Personliga rekordet är nog 1,20. Men vi tycker det är vansinnigt roligt både jag och Coftan, och det är lite nyttigt att variera sig och använda lite andra muskler än vi brukar. Det blir bara varannan tisdag, men mer skulle vi nog inte hinna med. Sen går det en månad till nästa hoppning. Åker till fjällen.

Har fått klagomål av sambon. "Du skriver ju bara om hästen , inget annat". Han tycker nog att han får lite väl lite uppmärksamhet. I lördags hade vi varit ihop i tre år. Fick fina rosor av honom och det hade jag ju inte ens nämnt på min blogg. Han är bra gullig ändå.

Nu ska jag göra lite nytta. Gå en promenad och göra ett par ärenden på stan. Sen får det bli lite lunch innan jag åker vidare till jobbet.

3 kommentarer:

  1. Fina rosor. Så gulligt! :) BM

    SvaraRadera
  2. Tror absolut att det är jättebra med hoppträning som komplement. De blir kvickare, starkare o smartare för att de får nya uppgifter att lösa. Kämpa på!

    SvaraRadera
  3. håller med jens.. du skriver ju bara om hästen..;)

    SvaraRadera