lördag 14 mars 2009

Kass uppladdning

Skulle ju köra hårt med dressyren nu eftersom jag ska åka till fjällen tidigt i morgon bitti och inte kan rida förrän nästa lördag. Vad händer då? Det börjar snöa....IGEN! I torsdags vräkte snön fullkomligt ner. Är väl typiskt, hovslagaren var uppe i onsdags och jag passade på att strunta i snösulorna. Var väl önsketänkande om att det kanske borde börja bli vår nu. Har ridit ändå, men det har väl gått sådär. Har inte blivit några jättelånga pass eftersom jag inte vill rida för mycket med klampar, känns inte riktigt bra för benen.

Har jobbat henne på volt både i torsdags och igår. Har inte blivit så mycket rörelser utan vi har fått sträva efter att hinna en fin kommunikation och ett bra samarbete, så gott vi kunnat. Som tur är vet jag ju att rörelserna sitter och funkar, OM hon är lösgjord och vi hittar samarbetet. Har väl gått hyffsat, efter omständigheterna. Jag har själv fått ta mig lite i kragen och tänka till vad jag gör. Blir lätt lite stressad när det närmar sig tävling och det är ju inte possitivt. Jag måste ta det lugnt och försöka rida sansat och koncentreara mig på det som är viktigt. Tror att det kanske kan vara bra med nästan en veckas semester från varandra, tänka på lite annat och inte trötta ut oss med att nöta programmen.

Jag måste hålla med Janne, jag måste träna mig själv mycket mer. Har inte tänkt så mycket på kondisen när jag ridit, även om den behöver bli bättre den med, men jag måste bli starkare. I benen och bålen så jag kan rida mer. Läste på hippson.se om en sittboll man kunde köpa och ha när man sitter framför datorn. Ska tydligen ge bättre styrka i mage och rygg. Kanske ska spara till en sån och sitta här och blogga på en boll framöver :) Sen får jag väl hoppas att fem dagar i skidbackarna kan inneböra en del träning med.

För övrigt har det var varit fullt upp. Handla en massa mat inför fjällen, tvättat alla kläder, jobbat, uträttat alla ärenden, ringt alla samtal. Igår kväll var jag bortbjuden och fick en paus i förberedelserna. Blev en mycket trevlig kväll med massa god mat och trevligt sällskap.

I fjällen ska vi bo 25 personer i en och samma stuga. Ska bli jättekul! Nu har jag bara de sista sista förberedelsna kvar. Ska flytta över takboxen till rätt bil, packa de sista grejerna, impregnera skidkläderna, och se till så alla liftkort och grejer är med. Och så ska jag göra det viktigaste av allt. Skriva lappar om mat och skötsel av Cotan när jag är borta. Känner mig som en hönsmamma när jag skriver ner ditten och datten om kan sina grejer och gör det bra. Det kommer gå alldeles utmärkt. Får bara hoppas att Coftan sköter sin del av dealen med ;)

Ska sätta igång med min lapapr genast. Sen bär det av till stallet för det sista passet innan resan. Får se om jag hinner slänga ut ett sista inlägg ikväll. Annars sger jag tack och hej så länge och återkommer nästa lördag. Ha det bra allesammans!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en JÄTTETREVLIG semester! Tror du kommer hem till Coftan med ny energi. Den här första tävlingen får väl bli som det blir. Tror att det kommer att gå jättebra. Ha det så kul!

    SvaraRadera
  2. Visst e det väl konstigt att man alltid måste bli så "hönsig" med allt när det gäller hästen när man ska åka iväg!?Är likadan när jag ska åka ngnstans,tyvärr så tar ju "hönseriet" lite av nöjet att kunna slappna av när man väl har kommit iväg för min del!Njut av resan så sköter sej säkert Coftan utmärkt och ni kommer säkert att få en fin start på tävlingssäsongen!KLycka till!!Jessica

    SvaraRadera
  3. Tack båda! Jag får göra mitt bästa för att släppa hästeriet några dagar, vet ju att hon blir väl omhändertagen. Tävlingen får som sagt gå som den går :) Det är alltid kul att komma ut.

    SvaraRadera