torsdag 5 mars 2009

Fortfarande vinter

När ska värmen och solen komma? Visst är det plusgrader om dagarna, men än känns det inte som vår enligt mig. Kyliga vindar och gråa dagar.

Idag har jag och Coftan ridit ut. Rena rama isgatan ute på grusvägarna. Väldigt skönt med 16 brodd i det läget. Man kan ju t.o.m hålla lite tempo. Men kallt var det. Usch:(

Trotsade vädret i morse och tog cykeln till stallet ändå. Kondisen måste ju tydligen bättras på tycker vissa (ja jag vet, det tycker jag med). Fick klä mig ordentligt så det funkade fint. Jobbigare till stallet än hem. Lite dumt att ta cykeln idag kan man tycka, eftersom jag fick åka iväg och köpa hästmat när jag kom hem och ändå fick köra runt stallet. Äsch, hade jag bestämt mig för att cykla så hade jag. Kan inte göra det varken fredag eller lördag för jag hinner inte. Efter stallet och inhandlingen av mat, åkte jag hem och duscha och käkade lite lunch och sen bar det av till jobbet för att jobba eftermiddag. Ungarna var som galna, men kul är det.

Hoppträningen i tisdags gick super. Stressade upp efter jobbet coh var inte alls sugen på att packa in häst och grejer och åka iväg i mörkret och kylan. Men iväg tog jag mig och bra gick det. För några år sen hade Coftan lite för mycket egen vilja och testade om hon kunde stanna, tyckte bommarna var farliga och det blev typ stopp en gång på varje hinder innan hon hoppade så hon hann se sig för lite först. Nuförtiden är det andra bullar. Framridningen gick super och hon var mjuk, lättarbetad och smidig. När det kom till hoppningen var det precis likadant. Det var ett hinder med sockerbitar under som alla stanna och tittade på. Höll ju på att tappa hakan när Coftan sneglade lite men hör och häpna seglade över hindret utan att tveka Hon är duktig den lilla tjejen. Hela träningen gick super och hon skötte sig galant utan att strula alls. Även all skötsel innan och efter gick hur fint och smidigt som helst. Hon har blivit vuxen! :)

I morgon ska jag jobba hela dagen. Får rida på kvällen. Tänkte ta ett pass i paddocken i mörkret. Underlaget börjar se rätt okej ut...äntligen. Jag kan tycka att det är lite jobbigt att rida när det är mörkt (bortskämd eller?) men jag får se det från den ljusa sidan. Jag ska ju faktiskt inte sitta och glo ner i manen på hästen och försöka se hur hon går. Jag ska ju KÄNNA hur hästen går. Jag har lätt för att trilla dit och titta ner, men strävar efter att kolla framåt och titta åt det håll vi ska. Ibland funkar det bra, ibland mindre bra. I mörkret har jag iaf inte så mycket val.

3 kommentarer:

  1. Kul att det gick bra när du hoppade! Fin träning. Om du tycker det är jobbigt att rida efter jobbet i mörkret håller jag med dig. Att först jobba hela dan till halv 5, sen köra 5 mil, sen mocka, borta, fixa o äntligen rida så blir dagarna väääldigt långa. O då har man varit uppe sen kvart i 5. Undrar varför man håller på....

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller me om att Coftan såg riktigt fin ut på hoppningen. Tror alltid att hon ska stoppa som hon gjorde förr men hon suger tag i hindren och tycker det är jätte kul. Kul att vara sponsor till ett så fint eqipage.

    SvaraRadera
  3. Sponsor och sponsor, numera är du mest moraliskt stöd. Men det behöver vi det med :) Tack!

    SvaraRadera