måndag 2 mars 2009

Mera snö :(

Jag som skulle börja cykla idag. Bah! Snö, snö och åter snö. Börjar bli trött på eländet. Är evigt less på broddar och dåligt underlag nu. Började dagen med en tur till stallet. Svor mig förbannad över broddhålen som inte fick att få rena från lera och grus (på så sätt är det bättre med snö än barmark, bara is i broddhålen). Skönt att ha blindbrodd i två hål på varje sko iaf, några färre hål att rensa. Jag och kompisen klädde oss för ovädret och traskade upp till paddocken. Inget perfekt underlag kanske, men isen under snön var tunn och gick mest sönder när vi gick på den. Vi fick åtminstonne till en volt som var hyffsad att rida på. Började återigen med mycket skritt. Öppnor och slutor fram och tillbaka. Nyttigt för Coftan att tänka lite. Traven var lite trevande till en början med så fort Coftan förstod att underlaget höll gick det bättre. Red på tränset idag. Funkade bra. Hon brukar vara mer skärpt och uppmärksam på kandaret men vi måste ju kunna rida lika bra, om inte bättre, på tränset.

Tyckte forfarande att fredagens träning kändes. Försökte tänka på Jannes kommentaren i fredags. Upp med öronen (rida dit, hon ska bära sig själv), småförändringar fram och tillbaka, luft och takt. Strävade återigen med att få med mig bogarna inåt i högervarvet, ffa i galoppen, men när vi väl fick med dem gick hon fint. Även kompisen tyckte att det så fint ut. Kändes som uppförsbacke när jag red och luftigt och fint kändes det med. Sen är det alltid nyttigt att ha någon som säger hur det verkligen ser ut, men känslan var fin. Eftersom underlaget inte var klockrent red vi inte så länge. Fick ordning på och kännt på det jag ville, så jag var nöjd.

Nu är jag hemma igen och ska äta lunch. Ska fixa lite ärenden coh söka lite jobb. Kan trösta den som tycker att jag ätit och druckit onyttigt i helgen, att det blir två kokta ägg till lunch. Frukosten bestod av en halv portion havregrynsgröt och ett glas mjölk. Jag förfaller inte helt :)

2 kommentarer:

  1. Känns som om man aldrig ska kunna rida på bra underlag igen...

    SvaraRadera
  2. Ja e det inte tröttsamt så säg :(

    SvaraRadera