måndag 23 mars 2009

Stora tvättardagen

Idag har vi haft tvättid. Fick tvätta alla kläder som var med till fjällen. Har hållt på hela dagen och är inte klar än. Tröttsamt. Vi har en alldeles för liten tvättmaskin i tvättstugan och den tar en hel evighet på sig. Man får ju räkna med en heldag varje gång man ska tvätta för att få något gjort överhuvudtaget.

Vaknade för övrigt tidigt även idag. Tror att kroppen är inställd på Hemsedal-mornar där man vaknade av solen som gick upp varje morgon. Är dock härligt och jag känner mig utvilad. Helt underbart att vakna till det tilltagande solljuset. För sol har det varit idag. Rätt fint väder, men hade gärna fått vara lite varmare. Cyklade upp till stallet på morgonen. Idag fick Coftan ledigt efter den hårda tävlingsdagen igår. Hon fick istället gå ut i hagen och där ställde hon sig och solade gott. Såg härligt ut. Mockade och fixade mat och plockade iordning alla grejer från gårdagen som jag inte orkade när jag kom hem. När jag trampat mig hemåt igen och bytt nån tvätt gav jag mig ut och sprang en runda. Benen var bra tunga idag. Kändes att det tog en del på krafterna igår. Men det funkade fint. Speciellt på hemvägen då det är ett mycket litet men trevligt medlut :)

Hem och äta lunch och duscha och byta tvätt några gånger. Tog mig sedan en tur och köpte B-vitaminer och saltsten till den lilla gumman och passade på att handla lite mat. Åkte därefter hem till mamma och pappa och studerade filmerna från tävlingen igår. Var väldigt nyttigt och kul att se. Är väldigt kul att se framstegen som vi trots allt gjort. Alltid lika intressant att sitta med protokollet framför sig och se ritten samtidigt. Var väldigt synd på andra klassen att Coftan var så trött för ack så fin hon var stundtals. De bitarna fick vi också bra betalt. Hade hon bara orkat mer tjejen hade det kunnat bli bra grejer. Inget att gräma sig åt, bara att kämpa vidare. Första klassen såg nog bättre ut än den kändes, om än lite hackigt emellanåt (blir gärna så när jag inte kommer åt henne ordentligt). Men även där fanns det mycket att förbättra, vi kan bättre.

Dagens tråkighet är en rejäl buckla på bilen. Bilen är inte ens ett halvår gammal så det är tråkigt. Skönt att det inte var självförvållat, vare sig jag eller sambon var i bilen när det hände, utan den blev påbackad. Det blir till att fixa till snarast så blir den snart som ny igen.

Nu ska jag vänta på att tvätten blir klar, sen blir det till att krypa till kojs. Ska se om jag kan förstå mig på varför telefonen gav ifrån sig underliga ljud inatt med. Vill inte bli väckt av det mitt i natten igen. Natti natti

3 kommentarer:

  1. Synd att jag inte såg LA:6. Kul att se såna program som inte är så vanliga.
    TRÅKIGT med bilen:(

    SvaraRadera
  2. Önskar att jag hade din energi för att jogga och cykla,har alltid en massa ursäkter...

    SvaraRadera
  3. Synd på bilen ja, tur att sånt går att ordna.

    Jag försöker komma i någorlunda trim men att ge sig ut att springa är ingen jag längtar efter. Har många ursäkter till hands jag med, men lyckas tvinga mig iväg emellanåt :)

    SvaraRadera