onsdag 1 april 2009

Vår!

Idag har det varit alldeles underbart väder. Tog mig en promenad till jobbet i morse. Där var det dags för äggrace i solen efter lunch. Härligt att vara ute i det fina vädret. Slutade hyffsat tidigt och tog en promenad upp till mor och far och la mig på deras altan och solade. Knallade sedan hemåt och åkte till stallet. Tog av täcket och lät gumman gå naken en stund ute i solskenet innan det var dags att komma in och äta. Idag fick hon ledigt. Istället tog jag och åkte jag med kompisen när hon hopptränade.

Fick ett trevligt samtal på eftermiddagen. Det lutar i nu läget åt att vi ska flytta till sommaren. Inte fel alls. Ska bara prata med hyresvärden ordentligt.

Var som sagt ute och sprang igår. Nu börjar det märkas, var mycket lättare än det brukar vara. Märkte iofs när jag vände att det var medvind på utvägen, men det gick lika lätt på vägen hem. Hoppträningen igår gick också bra. Kändes mycket bättre med stelheten, även om den inte var helt borta riktigt än. Är så härligt att åka iväg och hoppa nuförtiden. Coftan gör precis som hon blir tillsagd. Skärper bara jag till mig och får till ett fint flyt i galoppen så går det galant och sprången blir kanonfina. Hon kan allt den lilla gumman.

Nä det är underbart att våren äntligen är här. Mer sol och värme vill jag ha.

4 kommentarer:

  1. Duktig du är som springer! Roligt att höra att Coftan sköter sig!

    SvaraRadera
  2. Får ta och åka och kolla på hoppträningen snart,va längesen jag såg er hoppa!

    SvaraRadera
  3. Ungdomen springer & tanter går snabbt :) Ha de gott i vårvärmen. :)

    SvaraRadera
  4. Man gör så gott man kan. Svårt att hinna med att träna och motionera som man vill bara.

    SvaraRadera