lördag 18 april 2009

Kanske redo

Igår fick Coftan ledigt. Jobbade till kl 18 så det passade rätt bra. Får hoppas att hon samlat på sig massa energi inför morgondagens tävling. Var istället hos några släktingar och grillade. Satt inomhus dock, för kallt ute. Men det var mycket gott och trevligt.

Idag har jag redan varit i stallet. Putsat och fejat inför i morgon. Har ridit med. Blev ett lättare pass i paddocken, för att se att hon var mjuk och lösgjord. Inga problem. Började med en liten skrittrunda i skogen istället för att lufsa runt på fyrkanten. Började med att jogga henne runt på olika på spår och volter, i både trav och galopp. Var nog med att inte dra ihop henne. Varierade tempot mycket och efter en stund gick det nästan för fort. Dock var hon mycket fin för övrigt. Skrittade lite och red henne en sedan en kort stund i en kortare och mer samlad form, mest för att checka av det fanns där. Trots att hon var lite springig innan gick det fint utan att jag behövde dra i henne. Avslutade med att lägga ner henne i formen igen. Jisses, vilken mjuk och smidig häst. Kul att känna hur hon jobbar med hela kroppen, söker sig fram till bettet och verkligen stretchar ut ryggen. Var mycket nöjd med passet, får bara se om det håller i sig till i morgon.

Nu ska jag se om jag inte kan hitta på något kul med sambon, senare blir det en liten tur till stallet igen. Måste tvätta damens strumpor. Sen blir det nog sängen rätt tidigt ikväll. ska åka från stallet runt halv 7 i morgon bitta och innan dess ska jag äta, mata hästar, packa in i transporten, borsta och knoppa. Så klockan lär ringa tiiiidigt!

1 kommentar: