söndag 12 april 2009

Lugnare nu

Påskens firande och farande är över. Har varit helt fantastiskt väder och jag har t.o.m lyckats bränna mig i solen. Fredag eftermiddag och kväll spenderades hemma hos svärföräldrarna. Var ett mycket trevligt kalas med stora delar av sambons kolossala släkt. Kul att träffa dem som man inte träffar så ofta. Passade på att sova över där nere (de bor i Mölnlycke) och umgicks med dem även på lördagen förmiddag. Sen bar det av hemåt. Tog stallet på vägen hem. Hästarna gick "nakna" ute, helt underbart. Blev ledigt för Coftan eftersom vi hade bråttom till påskkalas hos mina föräldrar. Även det mycket trevligt. Var mycket folk som var med i Hemsedal så vi kikade på foton och grejer. Mycket trevligt.

I morse tog jag cykeln till stallet och släppte ut hästarna. Passade på att rida Coftan innan hon fick komma ut till de andra. Tog en liten "lufsetur" i skogen på lite drygt en halvtimme, sen blev det lite lättare jobb i paddocken. Till att börja med red jag många småvolter och korta skänkelvikningar. Sedan blev det lite arbete på volt för att se att hon var lösgjord i sidorna. Det mesta arbetet gjordes i lättridning. Gick över förväntan bra. Visst kärvade det lite, framförallt i högersidan, men det släppte rätt fort och jag kunde börja koncentrera mig på på annat i ridningen och bara lösgöra försiktigt emellanåt så hon inte kärvade fast igen. Fick henne riktigt fin och rund i formen. Varierade storleken på volten och bytte varv ofta. Samma arbete i galoppen. Blev ett kort men positivt pass.

I nuläget är planen att fortsätta så här fram till onsdag (hoppning tisdag), sen får hon ledigt torsdag och sen får det nog bli kandaret de sista dagarna inför tävling nästa söndag. I nuläget känns det iaf som att vi är på väg åt rätt håll igen.

Efter stallet och lite lunch sprang jag en runda. Var tunga ben idag, inget kul allt. Efter att han duschat och bytt om tog jag och sambon en tur och kikade på lite möbler. Även om det är ett tag kvar tills vi flyttar, är det alltid kul att kika. Efteråt köpte vi engångsgrill och lite korv och åkte ut till havet och grillade. Mysigt värre.

Over and out

4 kommentarer:

  1. Låter som ett bra upplägg inför tävlingen!Låter mysigt med grillningen vid havet!

    SvaraRadera
  2. Bra att du fick hjälp med det som kärvade. Du ska se att det går bra på tävlingen!

    SvaraRadera
  3. Gott att höra att ridningen funkar bra.Jag to en " lufse " runda på Bulid isället för att springa me dig.

    SvaraRadera
  4. Ja det blir spännande med tävlingen efter denna formsvackan. Men men, det går som det går :)

    SvaraRadera