onsdag 29 april 2009

Uppdatering

Var några dagar sedan jag var här och bloggade. Har knappt startat datorn ens. har egentligen inte haft överdrivet mycket att göra, men ibland behöver man kanske en paus ifrån burken.

Och ridmässigt går det sådär. Har hunnit bli några dressyrpass sen senaste träningen. Det har gått sådär. Grunden har känts fin, framåtbjudning, jobba genom kroppen och lösgjordhet har funkat riktigt bra. Öronen har varit uppe och jag har jobbat på att inte dra ihop formen på henne. Men vår läxa om att träna på att samla henne kortare bitar var svår. Har försökt och försökt, och i galopp har det gått rätt bra (mycket lättare där) men i traven däremot har det varit klurigt. Antingen är det jag som är helt kass, har svårt att känna om det är bra eller inte, eller så är det Coftan som är nonchalant. Det har verkligen känts som att hon inte velat försöka ens. Men gör inte jag rätt, hur ska hon då veta hur hon ska göra. Dock får jag trösta mig med att idag när vi egentligen tog en runda i skogen, men avrundade passet med några varv i paddocken, kunde jag få till några samlingar i trav som kändes riktigt hyffsade. Bara att hoppas att de var det med. Tur att det snart är dags för träning igen. Konstigt men jag tyckte att det här med samling kändes mycket lättare för några månader sen.

Något som däremot känns positivt är att bytena blir bättre och bättre. Kvalitén på själva bytet är väl inte alltid hundra, men vi byter allt oftare rent (även från vänster till höger som är så svårt) och på hjälpen och det är kul. Hon får en massa beröm var gång vi gjort ett byte så hon verkligen tycker att det är possitivt. Och igår var vi och hopptränade och det gick superbra. Hoppade bana med hinder på 1 m till 1,10 vilket är stort för fega mig, och vi hade bra flyt hela vägen. Snacka om att sluta med ett stort leende på läpparna.














Jag var lite lätt koncentrerad :)

4 kommentarer:

  1. Du är ju jätteduktig på att hoppa!!!

    SvaraRadera
  2. Samlingarna kommer snart att kännas bättre!!Brukar själv tycka som du ibland och jag har kommit på att ju längre man kommer i ridningen desto svårare blir det,antagligen för att man ställer större krav på t.ex samlingen!Duktiga ni verkar ha blivit på hoppningen också!

    SvaraRadera
  3. Vi gör vårt bästa, och oftast går det bra :)

    SvaraRadera
  4. Jag inser det emellanåt, man har mycket högre krav, och på det stora hela har det gått framåt ändå. Men det blir precis som du säger, svårare och svårare ju längre man kommer i ridningen känns det som.

    SvaraRadera