måndag 13 april 2009

Lugnt idag

Idag har det varit en riktigt lugn dag, nästintill tråkig. Började dagen med en gröttalrik och cykeltur till stallet. Idag blev det en av våra kortare rundor på grusvägarna med lite trav och galopp. På vägen tillbaka stannade vi återigen till i paddocken en liten stund och jobbade med lösgjordheten i sidorna. Funkade ok idag med. Jag får dock lite prestationsångest för när något har krånglat är gärna jag kvar i problemet och fortsätter att jobba på samma sätt som innan problemet släppt. Men det kändes som sagt bra och jag strävade mycket med mig själv för att lösgöra henne och släppa i rätt tillfälle. Det är inte bara hästen som ska lära sig saker, även jag måste bli bättre. Svårt det där.

Väl hemma igen blev det lunch och dusch och sedan tog jag och sambon ännu en tur för att kika på grejer till det nya boendet. Hur ska detta gå, är ju 2½ månad kvar:) Inga saker köpta än men det är kul att kolla. Tror att vi har hittat utemöbler som vi gillar, får se om de kan passa.

Nu på eftermiddagen har sambon övergett mig. Bilen ska in på lagning i morgon (påbackningen) och då passade han på att köra den till verkstan i Göteborg redan idag. Hans bror jobbar där så det var smidigt löst. Men han passade på att sova där nere så han slapp åka fram och tillbaka. Så jag är ensam hemma ikväll. Har dock börjat rota bland grejer och slänka massa skit som inte ska med i flytten. Nu ska jag nog sätta mig framför Harry Potter igen:)

Over and out

1 kommentar:

  1. Ja det är nog inte fel att börja röja inför flytten. Kul för er att ha ngt att se fram emot.

    SvaraRadera