lördag 4 april 2009

Jörgen-träning

Har varit dålig på att skriva och kommentera det senaste. Har haft mycket att göra.

Blev till min stora glädje träning för Jörgen denna helgen istället för den förra. Idag åkte mamma med mig och jag passade på att rida i de nya stövlarna. Det funkade hyffsat. Grunden i ridningen fungerar riktigt bra just nu, men idag fick vi jobba mycket med ställningen. I framförallt högervaret ville hon inte ställa sig ordentligt och detta gjorde att hon gick emot högerskänkeln och avr tom i väntertygeln. Fick jobba med att fr igenom ställningen genom hela kroppen, ingen spänning vid ganaschen och fick fokusera på att lösgöra bogarna. När jag fick ordning på detta var Jörgen mycket nöjd med oss. Helt plötsligt kunde jag rida ordentligt. Körde lite öppnor som var jobbigare och svårare än det kan vara, men när vi fick ordning på högersidan släppte det med. Dagens pass avslutades med enkla byten och sedan riktiga. Vi hade blivit mycket bättre på de enkla. När vi kom till de riktiga hände nog mcyket på mig. Jag måste också lära mig att byta. Fick till några riktigt bra byten och han tyckte att hon skötte sig galant för övrigt. Kul. Var ett välbehövligt och kämpigt pass. Hoppas att den fina lösgjordheten sitter i tills morgon, då blir det härligt att rida.

Idag har det blivit klart, vi får lägenheten. Så till sommaren blir det flytt. Inte dumt alls. Vi är jätteglada och har redan börjat planera tapeter, gradiner, möblering och andra roliga saker. Ska verkligen bli jättekul. Vi är trötta på att bo i vår etta tillsammans med alla prylar vi samlat på oss. Det är också en fördel med att flytta, man får rensat bort lite skräp.

Nu ska jag sätta mig i soffan hos sambon och se på tv en stund. Lär ju somna rätt snart, är ganska slut i kroppen.

2 kommentarer:

  1. Visst mår man bra efter en träning!
    Grattis till lägenheten.

    SvaraRadera
  2. Ja det är härligt att träna. Tack, det ska bli skönt att få lite mer plats.

    SvaraRadera