onsdag 22 april 2009

Ledig dag

Coftan har gått mycket det senaste och det har varit mycket på gång, så jag gav henne faktiskt ledigt idag. Tycker det är skönt när man har lite perioder emellanåt där man kan låta hästen återhämta sig och slappna av från tävlingar. Men framåt helgen blir det grejer igen. Dels har vi fått läxa av Janne och veckorna går alltför fort innan det är dags för nästa tävling.

Var uppe innan jobbet idag och släppte ut hästarna. Jobbade sedan ett gäng timmar och åkte tillbaka igen för att fixa mat och mockning. Hästarna gick ute och strosade i solskenet coh sög i sig allt grönt de kunde hitta. Såg härligt ut. Åkte sedan upp till mamma och pappa för att se filmen från gårdagens träning. Var ingen jättelång film, men det är alltid lika nyttigt att se något. Såg riktigt trevligt ut, men jag såg också att bakbenen behövde jobba mer, och vilken skillnad det var när de gjorde det. Nyttigt. Bra att kunna analysera sig själv, hästen och se hur tränarens uppmaningar gör skillnad. Var lika imponerad som vanligt hur musklad damen blivit. Det gillar jag skarpt.

Blev en liten joggingrunda/promenad med mamma när hon slutade jobbet. Tunga ben idag, men orken var bra. Var med stor sannolikhet trött i benen efter gårdagens slit, men träningsvärken slapp jag. Körde lite styrka när jag kom hem sedan. Får ju slappa för mycket.

I morgon blir det jobb på förmiddagen och sedan en rejäl galopprunda med Coftan ute på vägarna. Ska se om jag lyckas jobba bakdelen även där.

Natti natti

1 kommentar:

  1. Ja visst behöver de lite lediga dagar då o då (o vi med!)

    SvaraRadera