måndag 9 februari 2009

Oj då

Ser ut som att jag får jobba hela veckan. Hela dagar dessutom. Hur ska det gå med ridningen då? Nä jag är inte den som är den. Jag får väl släpa mig upp till stallet i mörkret på kvällarna och ge mig ut med reflexer, tjocka kläder och broddar. Det ska nog gå fint. Kan väl hända att det blir en eller ett par dagar ledig för Coftan med. På både gott och ont. Jag är inte den som promt måste rida varje dag utan jag vill gärna ge henne ett par dagar ledigt i veckan för att låta musklerna och resten av kroppen (och knoppen) återhämta sig. Så nu får jag väl passa på när jag jobbar långa dagar.

Så idag fick damen ledigt. Åkte bara upp direkt efter jobbet och tod in dem, pysslade om henne lite och mockade och donade. Tänkte försöka se till att få rida tre dagar på raken nu och kanske ge henne ledigt på fredag igen och ladda inför helgens Jörgen-träningar. Om jag får någon förmiddag ledig ska jag nog försöka åka till manegen om väglaget är ok. Annars får vi kämpa på hemma i paddocken. Snön gjorde iaf lite nytta på underlaget.

För övrigt ska jag till tandläkaren i morgon. Och borra! Jag har aldrig varit rädd för tandläkaren, men sen har jag ju sluppit det äckliga ljudet av borren med. Det gillar jag inte riktigt. Men men, det ska jag väl överleva.

Nu ska jag äta lite och sen gå i mina ridstövlar och byta och vika tvätt. Om grannarna ser mig på väg ner till tvättstugan måste de tro att jag är knäpp :)

Over and out

5 kommentarer:

  1. Skulle va kul att se dig träna för Jörgen! Får väl åka dit nån gång när det blir lite varmare! Vad bra att du får jobb så du har råd att träna...

    SvaraRadera
  2. Haha, ja de är ju inte så billiga i drift de där hästarna tyvärr

    SvaraRadera
  3. Du har ju en gammal mor som kan hjälpa dig att rida o gå in stövlarna me om du inte hinner. Kan ju ha dom på lab.

    SvaraRadera
  4. MM! Glöm inte att Anna har Gerts ben!

    SvaraRadera
  5. Javist ja.De glömde ja.Ardennrar kan ju inte ha ridstövlar.

    SvaraRadera