tisdag 3 februari 2009

Idag då

Meningen är väl att man ska skriva i sin blogg så gott som dagligen. Får väl se hur det blir med det. Idag är jag ju ledig så idag är det enkelt.

Som sagt, ledig idag. Var uppe i stallet i morse och släppte ut hästarna och gjorde i ordning. Sedan åkte jag upp till mamma som också var ledig, och tog en långpromenad med hundarna och käka lunch. Nu har jag några lugna timmar (passar på att surfa och glo på alpina VM, som tyvärr inte går så bra hittills) innan jag ska till stallet igen.

Idag är det dags för första hoppträningen för vårterminen. Ska bli spännande eftersom vi inte ens gått över en bom på två månader, och Coftan har en aning överskottsenergi. Det är skit det vädret som varit det senaste. Bara kallt, hårt och isigt. Om det åtminstonne hade varit snö, men inte då. Så på grund av det kassa underlaget har det inte blivit mycket jobba av utan det har fått gå lite på halvfart, därav all energi. Men men, det ska väl gå det med.

När jag kommit hem från träningen sent ikväll, ska jag släpa in minst mina egna 27 torvbalar, gärna fler *suck*. Tack och lov har jag en snäll sambo så jag får åka hem och hämta honom så hjälper han mig. Alltid lättare att bära när man är två.

För övrigt är jag på toppenhumör idag. Bortsett från ont i halsen mår jag ju bra, och fick dessutom ett roligt telefonsamtal för drygt en halvtimme sen. Min ridstövlar har kommit! Redan! Nu gäller det att få ihop schemat så jag kan hämta dem innan veckan är slut. Kan hända att det blir på torsdag. På det stora hela går ridningen också bra, trots all energi. Mjukt och fint med ett härligt samarbete. Dock behöver vi träna, snarast! Var nere i Stenungsund förra helgen och tränade för Jörgen, vilket gick super. Bytena påbörjade med bravur. Men jag känner att hon börjar bli lite lång för mig. Får hoppas att det blir träning snart.

Nu ska jag nog plocka lite här hemma, kanske Wow:a lite, innan jag äter och sticker till stallet igen.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar