torsdag 12 februari 2009

Det är väl typiskt

Åbäket har gått och skadat sig. När jag skulle borsta henne innan kvällens ridtur, var det inte svårt att missa såret och svullnaden. Nån decimeter ovanför knät på insidan högen fram. Ett rejält jack, kanske sticksår, och lite svullet. Fick tvätta rent och se hur det såg ut. Är inget allvarligt ställe direkt men det är ju så typiskt. Red ändå och det verkade gå bra. Skrittade iofs bara ut i skogen en sväng. -12 grader....brrr!!!! Försökte röra på fötter och fingrar så gott det gick för att hålla värmen. När jag kom tillbaka var hon lite mer svullen, men hon svullnar upp för minsta lilla. Får se hur det ser ut i morgon. Det kan väl hända att det stramar en del, men som sagt sårets placering var ju inte så farlig så det ska nog gå bra att träna till helgen ändå hoppas jag.

I morgon får hon nog ledigt igen. Jag jobbar till 17 och ska på bio i Götet. 3D-bio, det ska bli kul! Linte nytt och annorlunda så. Så jag åker upp efter jobbet och tvättar sår och fixar allt annat, sen bär det av. Hon behöver nog dessutom samla energi inför helgens hårda pass:)

1 kommentar:

  1. Hatar sår. Man vet aldrig vad det blir av dem! Du får berätta hur det var på 3D bion. Låter iaf kul.

    SvaraRadera