onsdag 18 februari 2009

Litet pass idag

Ja det fick bli ett litet dressyrpass i morse. Jag trodde att Coftan skulle ha en massa överskottsenergi men om hon hade det så hanterade hon det mycket bra. Hon var på det hela rätt lagom. Lite stelt var det kanske, men det är inte så konstigt efter en hel vecka utan dressyr. Joggade mest runt och gjorde inga rörelser eller svårare övningar. Ville bara få henne att jobba på i en låg form och arbeta genom ryggen. Lite övergångar fick det bli med. Var som sagt inget jättelångt pass.

Även om hon var fin och samarbetsvillig, kändes hon lite framtung, dock lätt i handen. Skulle önska lite mer spänst och engagemang. Hon brukar ha rätt bra motor i sig själv, men idag gick den lite på sparlåga. På fredag ska jag jobba på att få igång bakbenen och försöka få in dem under kroppen så vi hittar uppförsbacken igen. Hade lite svårt att påverka henne så mycket som jag ville idag också. Är inte så lätt att rida med termobyxor kan jag lova. Eftersom jag var blöt under skorna gled jag mest runt i stigbyglarna. Men men, hon gick ju inte alls dåligt, men hon kan mycket bättre.

Själv är jag fortfarande rätt förkyld. Lite piggare dock tror jag. Tog en promenad till apoteket och köpte grejer så jag fixar morgondagen på Göteborg Horse Show. Ska ju gå en massa på mässan å shoppa och sen har biljetter till föreställningen på dagen OCH kvällen. Ska bli lite inspirerad av GP-dressyren tänkte jag. I shoppingväg blir det putsgrejer å pälsglans. Ska se om det finns snygga och billiga ridbyxor med. Ibland kan man göra fynd. Hatt ska jag prova, mest för skojs skull. Än är vi inte i MSV, får se om vi tar oss dit :)

2 kommentarer:

  1. Skönt att hon är ok igen! Coftan är en försiktig dam o hon väljer nog att ta det lite försiktigt nu när hon vet att hon nyss har haft ont, kanske lite stelhet kvar i benet ännu också. Men säkert bra att röra på henne lite. Klart att du snart är i MSV!

    SvaraRadera
  2. Ja jag kan väl inte räkna med att hon ska känns hur fräsch som helst efter en skada, men jag tror också att det bra att hon får röra på sig. Tack, vi siktar och hoppas på det iaf :)

    SvaraRadera