lördag 7 februari 2009

Födelsedag

Idag blir jag ett år äldre, men nog med det. Det var ju roligt när man var liten. Snart kommer jag väl dit där jag tappat bort räkningen.

Ja så idag blir det kalas. Ska fixa mat och greja hela eftermiddagen. Iförd de nya ridstövlarna förstås :) Ska ta och duscha och göra mig i ordning nu snart så jag kan åka till Torp en sväng med. Ska köpa broddar, hälkilar och mat.

Bion igår, Valkyria, var ju förresten helt ok. Inte det bästa jag sett, men bra var den. Trots att jag mer eller mindre visste vad som skulle hända (baseras på verkligheten) var jag spänd och nästan hoppades att det skulle gå annorlunda.

Och jag kan nog ta tillbaka det där om Coftan är så lugn å fin. Hmpf! Det kanske bara gäller på banan. Var ute på grusvägarna och galopperade i snön både igår kväll och idag på morgonen. Det gick vilt till kan jag lova. Jag är aldrig rädd och det går alltid att kontrollera damen, men spralligt är det och bråttom har hon. Jag som försöker sträva efter att jobba henne även när man är ute och rider. Jaja, för det mesta brukar det ju gå rätt bra ändå. Hon får väl vara vara lite "wild and crazy" hon med ibland.

Nä i morgon får vi nog ta och jobba ordentligt på banan istället. Skönt när det är lite snö med. Blir iaf lite mjukare underlag om inte annat. Med brodd och snösulor märks det ju knappt att det är snö. Nä jag är nog inte den som i första taget ger mig för att rida även om jag inte har manege. Oavsett underlag och väder kan man alltid göra något. Med rätt antal brodd och rätt kläder brukar jag för det mesta göra det som åtminstonne är lämpligt och vettigt med tanke på underlaget. Inga undanflykter här inte. Sen att man inte kan göra samma saker och lika mycket som man gör när det är bra underlag, det är en annan femma. Jag vill ha vår nu!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar