tisdag 17 februari 2009

Hästen bättre - jag sjuk

Ja nu är nog Coftan snart helt bra i benet. Svullnaden har gått ner avsevärt, i dubbel bemärkelse. Hon är inte alls lika svullen längre och den svullnad som är kvar sitter nästan nedanför knät nu. Syns rätt tydligt hur den har vandrat neråt. Har dock inte ridit henne ännu utan longerat henne korta bitar för att se hur hon rört sig samt tagit promenader med henne så hon fått röra lite på sig. Skippade även hoppträningen idag. Kändes inte riktigt bra att åka iväg när hon fortfarande är svullen. Hon går ju dock rent nu. Hade hon inte rört sig bra vid det här laget hade jag nog börjat oroa mig.

I morgon tänkte jag nog rida en stund igen. Hon behöver börja komma igång och jobba igen. Hon har tråkigt, det syns lång väg. Att bara vara ute och gå är ju hur tråkigt som helst tycker Coftan. Trots att hon har överskottenergi och mer eller mindre beter som en hingst i stallet, lunkar hon bara snällt med mig när vi är ute. Så nu behöver vi jobba igång igen så vi inte tappa något, och göra av med lite energi. På torsdag får hon dock få ledig då jag är på Göteborg Horse Show hela dagen. På fredag ska jag nog köra henne till manegen en sväng och ben och väglag är ok.

Själv har jag åkte på en rejäl förkylning dock :( Sitter hemma och snorar och hostar. Är ledig denna veckan för att det är lov på jobbet. Roar mig med datorn och lite böcker. Tog mig dock en tur idag och köpte blommor till köket och lyckades, hör och häpna, hitta det ovanliga märket på skoputs som rekommenderades till min stövlar, i en helt vanlig butik nere i stan. Det var ju positivt ändå. Min syster har varit här och roat mig lite eftersom hon är ledig hon med idag. Sambon har jag inte sett skymten av eftersom han jobbar till 22 på kvällarna nu inför deadline och sover därför hon sina föräldrar som bor i Mölnlycke (han jobbar i Göteborg). Ensam och sjuk, kan det bli värre. Haha, e det inte eländigt :) Nä, så illa är det absolut inte. Blir bara hästen riktigt bra nu känns allt super!

3 kommentarer:

  1. Stackars lilla gumman, sjuk o eländig. Du måste ju va fräch på torsdag så vi kan shoppa loss på Scandinavium.Mamma snorar oxå fortfarande men har jobbat,

    SvaraRadera
  2. Närå, så farligt illa e det inte. Men efter ha hostat å snorat en hel dag blir jag lite hängig framåt kvällen. Shoppa ska jag nog fixa ändå:)

    SvaraRadera
  3. Krya på dig!
    Underbart att höra att Coftan är bättre!

    SvaraRadera