fredag 20 februari 2009

Göteborg och snöpass i paddock

Igår var jag som jag tidigare nämnt, nere på Göteborg Horse Show i Scandinavium. Riktigt trevligt och roligt (fast det kan inte i närheten mäta sig med Falsterbo enligt min mening). Var uppe i stallet och släppte ut hästarna och mockade och fixade innan vi åkte och strax efter halv 10 parkerade vi bilen och kilade in. Jag och mor åkte ner tillsammans och väl där nere mötte vi upp med min svärmor, hennes syster samt hennes dotter.

Först fick det bli ett varv på mässan. Bland de första "stånden" hittade jag mitt första fynd. Tror att det kan ha varit samma ställe som Janne hittade sin fynd-jacka på, för det var bara en massa märkeskläder och ALLT var det 50% på. Jag slog till på ett par läckra helskodda Pikeur-ridbyxor. Täck vad snygga de kommer bli till min nya stövlar! Sedan vandrade vi vidare. Blev haffade av en kille som ville byta bort våra telefoner och fixa nya abonnemang åt alla tre. Efter många om och men blev det också tre nya telefoner. Mitt gamla abonnemang står fortfarande på min pappa så han blir nog glad iaf. Kul med ny telefon med faktiskt. Sen hann jag vi en med så mer inna det var dags att gå in och sätta sig på läktaren. Jo, jag provade ju hatt med :) Kunde ju kanske varit lite gladare, men den passade iaf. Nu får jag bara spara pengar.
Sen var det dags att kika på dressyren. Hann se slutet av hoppklassen innan, där Svante Johansson vann på det helt fantastiska lilla stoet Classic Lady. Vilken häst! Dressyren var härlig att se. Jag är överdrivet förtjust i Don Charly. Lite tråkigt att det blev så mycket missar i galoppen bara. Han låg riktigt bra till innan. Sen var det ju en av de sista (den sista i morgon) tävlingarna som Briar gjorde. Lite sorgligt var det allt och jag som lipar för minsta lilla sorgliga och sentimentala, hade inte långt till tårarna. Vad de ekipaget gjort för svensk dressyr går nog inte att beskriva. Vann gjorde de med :)

Efter det bar det ut på stan för en matbit på en italiensk restaurang. Jättegott. När vi kom tillbaka valde jag att gå på mässan lite till. Fick tag på min speciella pälsglans och hittade ett tjusigt schabrak med matchande lindor. Sen satt jag på min plats resten av kvällen. Gymkhanan var ju hur häftig som helst, vilken fart. Och sista hoppningen var riktigt kul, men nu var jag rikigt trött och vi åkte hem innan omhoppning för att slippa knö med alla. Rolf-Göran vann ju tydligen iaf, en riktigt helsvensk dag i Scandinavium.

Idag fick det bli ett pass i paddocken på eftermiddagen. Blev ingen manege då det hade snöat så mycket så vi visste inte hur det skulle vara att köra, men tack vare snön var det ju helt ok i paddocken ändå. Idag var hon riktigt fin. Lätt i handen och jobbade i uppförsbacke. Lätt att påverka men orken var lite dålig. Kan det beror på vilan för skadan kanske. Pigg och framåt var hon men det var lite kämpigt att samla henne. Så fort jag lät henne sänka sig lite flöt det jättefint och hon var spänstig och fin. Får jobba mycket med styrkan. I galoppen var det lite lättare, men det brukar det vara. Red mycket övergångar och skrittade mycket emellanåt. Avslutade med lite enkla byten som gick rätt hyffsat. Lyssnar hon bara på vad jag ber henne om och inte gör som hon själv tror, så går det jättefint. Kul!

Nu ska jag åka upp och ge hästarna kvällsmat och sen blir lite sen middag i form av tacos. Gott!

3 kommentarer:

  1. Vad kul att läsa om dina bravader i Göteborg. Ursnygg i hatten! Bara hårnätet som fattas. Köpte du den? Vad kostade den? Grattis till klippet med byxorna. Pikeurbyxor är kanonsnygga!

    SvaraRadera
  2. Nä, blev ingen hatt köpt...än. Får spara lite först. Har för mig den kostade 2600:-. Tack, jag är nöjd med köpet :)

    SvaraRadera