torsdag 5 februari 2009

Äntligen!

Här är de, de nya snyggingarna. Undra om man rider bättre med dem oxå. Som det är just nu är de nästan omöjliga att röra sig i, men fotdelen är nog det bekvämaste jag haft på mina fötter på länge, så det är bara att vänta på att skaften ska sjunka så där lagom härligt med så blir det perfekt :) Jag vet, kassa bilder. Men de får duga så länge.

Dagens ridpass gick väl förresten hyffsat, med de gamla goda ridstövlarna (eller sockyplasten som de även kallas). Ett par centimeter snö kunde ju gjort susen för underlaget i paddocken. Njae, tyckte Coftan som till en början var lite tveksam. Men lite övergångar och skolor gjorde henne på bättre och mjukare humör. Gick ju faktiskt rätt bra och trava en del och även galoppera småbitar. Blev inget jättelångt pass idag, men man behöver ju inte sitta och nöta heller, känns det bra så räcker det med lite jogging och småchecking.

Det är roligt att känna hur mycket mer samarbetsvillig damen har blivit. Trots att de sågade träd i skogen och omgivningen verkade allmänt farligt (lite för mycket energi kan jag tänka) så var hon lugn och sansad och lyssnade på mig. En och annan överreaktion blev det väl kanske, men lite får väl jag ta på mig med. Blev som sagt mest småövergångar och jogging i låg och rund form men avslutade med några enkla byten så vi kan bli bättre även på bytena så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar