söndag 15 februari 2009

Det ser iaf bättre ut

Skadan alltså. Blev ju som sagt inga träningar som sett fram emot så mycket. Men nu kan jag nog snart rida henne igen. Svullnaden har börjat gå ner, och flyttat sig neråt en bit. Hon är inte lika öm kring såret. Fortfarande ingen temp och pigg till tusen. Longerade henne en kortis både igår och idag. Mest för att se hur hon rörde sig. Igår gick hon inte helt rent, nickade försiktigt med huvudet. Idag såg det mycket bättre ut. Kunde tycka mig ana en liten oregelbundenhet i vänstervarvet (det skadade benet utåt) men det var nog mest stelt för efter några varv kunde jag inte se någonting. I andra varvet kunde jag inte se något alls. Sprang ett par gånger med henne längs medellinjen med för tt se hur det såg ut på rakt spår, men hon såg hur fräsch ut som helst. Vi ska nog snart vara "back in business".

Fick förresten en reserv för min träningstider till slut, så jag sparade mina pengar.

För övrigt var ju vädret alldeles underbart igår. Tog en långptromenad i solen. På kvällen fixade jag och sambon en god alla hjärtans dag-middag och såg på film. Idag är inte vädret lika fint. Dock var himlen väldigt vacker tidigt i morse när jag åkte till stallet för att ge hästarna frukost. Där skulle man haft kameran med sig.

Coftan stod och solade sig när hon kom ut i hagen igår. Idag undrade hon mest vad jag sysslade med när jag tog fram mobilen och försökte fota henne :)

3 kommentarer:

  1. SKÖNT att höra att coftan är bättre! Svullnaden kommer nog att vandra neråt, sen är hon ok igen. Tur i oturen att du inte behövde betala Jörgen för "ingenting"

    SvaraRadera
  2. Jag o Leia har redan börjat träna för Gran Prix. Ska köpa hatt o frack på scandinavium på torsdag.
    Undrar om Janne kan träna oss oxå.

    SvaraRadera
  3. Bra! Då ska jag be Sofie att ta med sig videokameran så att du oxå kommer ut på Youtube.

    SvaraRadera