fredag 5 juni 2009

Nytt jobb och dressyrkämpande

Började på nytt jobb i måndags. Pappersbruket i Munkedal är min arbetsplats under sommaren. Skolan har ju sommarlov och jag behöver jobba och tjäna pengar. Väldigt annorlunda från allt annat jag gjort, men rätt så kul ändå. Började med tre dagar då jag började mitt i en skiftperiod. Så nu är jag ledig fram till måndag natt. Har dock jobbat på skolan idag istället och kommer även göra det i morgon och på måndag, så det är änna fullt upp.

Var ju på ytterliggare en Jörgenträning i söndags. Gick väl sådär. Han var mycket nöjd med oss och vi har gjort framsteg. Men det duger inte. Att hon blir öppen i formen på tävling emellanåt, beror på att jag är lite för snäll annars med. Precis som jag och Janne gick igenom och tränade på senast, måste jag få igenom lösgjordheten i ganaschen för att få henne att släppa helt. Jobbigast i högersidan. Hon ska kunna acceptera när jag tar ett tygeltag, inte försöka gå emot (gå ur formen). Jobbade med detta hela passet och hon blev kanonfin när vi fick ordning på det. Fick lite tips på övningar och fick rida mycket små volter, för att få igenom det. Jag måste underhålla det hela tiden och inte sluta så fort hon går bra för då går det tillbaka igen. Är jag noga med det hemma så kommer det förhoppningsvis släppa.

Så detta har vi kämpat med några dagar nu. Måndag och tisdag, kortare pass i paddocken på träns. Jobbade enbart med detta och nöjde mig sedan. Mycket beröm. Blir lättare för varje dag. I onsdags kom mamma upp och kikade på oss. Fick bli lite mer varierad ridning på kandar. Har ju mer att träna på än detta. Var dock noga med att få med mig den biten med. Coftan gick riktigt fint. Svårt att vara lika lösgjord när jag samlar henne, men det funkar. Galoppen var riktigt fin. Pappa var med och fotade. Alltid roligt med kort kort från hans fina kamera. Även om jag ser våra brister ;)














Igår hann jag nätt och jämt med en kort tur i skogen. Denna veckan har varit lite halvkaotiskt och full rulle. Skönt med helg nu. Idag passade jag på att ge damen lite ledigt. Har blivit mycket kämpande det senaste.














Några prickar till hästar käkar gott gräs i sommarhagen.

2 kommentarer:

  1. Bra när man får hjälp med det som inte funkar. Kommer säkert att lösa sig.

    SvaraRadera
  2. Härlig hage dom går i!Det e bara att kämpa på,så löser det sej nog;)

    SvaraRadera