onsdag 17 juni 2009

Soligt och sommrigt

Sol och värme. Sicket fantastiskt väder det är!

Igår var det dags för kurs i truckkörning igen. Denna gång blev det något. Skulle hålla på till kl 16. När klockan var 10 var vi färdiga och kunde gå hem. Stannade till 11 och käkade lunch, och åkte sedan hem till mamma och pappa och läste och solade på deras altan.

Gårkvällens träning för Janne blev tyvärr intställd, men jag fjäskade lite med min snälla mamma som kom upp och kikade lite på oss. Jobbade med att få henne låg i formen och mjuk i sidorna. Tog en bra stund innan det blev bra, men bra blev det. Är så skönt att ha någon som står brevid och kan säga vad som fattas. Coftan går för det mesta i en bra form, men det är lite på hennes vilkor och hon gör kanske bara 90% av vad hon kan. När jag får henne och släppa och jobba med överlinjen helt och vila på steget, blir hon helt underbar. Även om det än så länge är korta bitar så jublar jag varje gång. Nu måste jag jobba mycket med att befästa det.

Mamma filmade några snuttar med min vanliga kamera. Vilken skillnad det är när hon går bra jämfört med nästan bra! Jobbigt och svårt är det att komma dit, men det är bara att kämpa vidare. Det är mycket tjafs och jag måste vara mycket noga med vilka signaler jag ger henne, men när vi kommer dit är guld värt.

Idag har vi varit ute i skogen och på vägarna. Har sträckt ut lite i galopp. Har försökt jobba henne låg och rund lite i skritten även ute, funkade hyffsat. När jag släppte ut Coftan i hagen sedan vägrade hon äta. Kompisarna är iväg på kurs och Coftan är alldeles ensam ett par dagar. Fick hon hö längst uppe i hagen kunde äte lite, för där har hon ju lite utkik, men gå ner och äta gräs verkade inte poppis. Hon är så ensam och lessen, tack och lov väldigt lugn. Hon gnäggar högt och kommer och möter mig var gång jag kommer. Kan hon inte alltid vara så glad över att se mig? :)

Coftan står och spanar efter kompisarna.

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att din mor kunde följa med o hjälpa. Det är väldigt bra att ha nån som kikar när man rider. Att filma är ju också jättebra!

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen toppen.

    SvaraRadera