tisdag 9 juni 2009

Full rulle

Just nu är det fullt upp. Har gått in i en ny jobbperiod. Började med natt inatt. Gick över förväntan. Blev inte ens trött, men sov 1½ timme på kvällen innan. Var dock tungt inatt annars så det var skönt att komma hem i morse. Stängde av alla telefoner och sov hela förmiddan, inte jätebra men helt ok. Vaknade med huvudvärk, men det är inte ovanligt för mig så det kan ha andra orsaker. Nu har jag eftermiddagen och kvällen ledig, inatt bär det av igen. I morgon är det snabbbyte, sova på fm, jobba em. Coftan får ledigt.

På söndagen efter Janneträningen tog vi ett lättare pass i paddocken. Gick sådär. Säkert träningsvärk. Fick lägga arbete på en lägre nivå och fick henne dit jag ville. Vi kör fortfarande mycket med lösgjordheten, verkar ju fungera bra. När hon gick bra avslutade vi, blev ett kort pass men det räcker ibland.

Efter det tog jag och sambon en sväng till Liseberg tillsammans med min syster och hennes sambo. Klarade oss rätt bra från regn, men det avr rätt kyligt. Lagom mycket folk och vi kunde åka massor. Alltid roligt.

Igår jobbade vi på samlingen igen. Försökte känna av och hitta samma fina ridning vi hade på senaste Janneträningen. Gick rätt bra. Samlade ok, lösgjordheten ok. Tycker dock alltid det är svårt. Behöver någon som tittar på mig jämt som säger om hon är tillräckligt lösgjord eller inte. Kändes dock bra. Hon blir väldigt mjuk när hon blir helt lösgjord, och mjuk var hon. Dessutom accepterade hon mina hjälper bra och det är också ett tecken på att det gär åt rätt håll.

Fyrkanten, fina hörnpasseringar. Volten, kortare samlingar (upp mer öronen, mer luft i stegen, in med boken, lösgör ganaschen, lätt kontat med munnen, riiiid), gick bra i både trav och galopp. Fick till ett par tjusiga, samlade och energiska öppnor (tror jag:)), passade på att testa travlinjerna från MSVB:2 igen, flöt fint. Avslutade med några byten. Gick bra. Massa klapp och beröm. Jättrebra pass.

På fredag ska jag prova och rida för Peter Härnstam. Ska bli spännande, men dyrt. Blev dock ingen Jörgenträning helgen som gick så detta får väl bli istället.

Nu ska jag äta lite, sen ska jag cykla till stallet. Idag ska vi ut och rida jag och Coftan, lufsa i skogen och sträcka ut i galopp. Härligt!

4 kommentarer:

  1. Låter som en givande vecka.
    Kul att testa nya tränare (om än dyrt nöje..)
    Önskar att jag kommit lika långt som du!

    SvaraRadera
  2. Full rulle på dej;)Kul att du ska testa Peter på fredag,kanske hinner att se lite på er då!

    SvaraRadera
  3. Irene: Ja det ska bli roligt, men ridning är som sagt en dyr hobby, huga. Så bra det går för er så är ni snart förbi oss och om :)

    SvaraRadera
  4. Jessica: Ja ibland blir det så. Ja det ska bli spännande på fredag. Ska bli kul att kunna kika lite på er med.

    SvaraRadera