torsdag 18 juni 2009

Nytt försök

Idag blev det ett nytt försök i paddocken. Jobbade vidare med den låga fomen och att få Coftan att släppa igenom och jobba med ryggen. Gick inte så bra som jag önskat. Svårast är det när jag försöker sitta ner i traven. Lättast är det i skritt och lättridning i trav. Som vanligt gick hon nästan bra och väldigt korta stunder riktigt bra. Var en del protester, vet om det är för att det är jobbigt eller om hon inte förstår vad jag vill.

Jag gör så gott jag kan, försöker vara avspänd och ta försiktiga tygelstag och ge henne ett mjukt stöd när hon går bra. Ändå får jag henne inte riktigt dit jag vill. Jag får som vanligt rida lite på hennes villkor. Börjar bli riktigt fövirrad. Vet inte hur jag ska göra eller bete mig längre för att göra något vettigt. När mamma var med häromdan och kikade på oss kunde hon åtminstonne säga till mig när vi började närma oss. Nu sitter jag mest och blir förtvivlad för det känns som jag inte får ordning på något. Jag vet ju så väl att om vi tar över detta steget kommer Coftan bli såååå fin, men just u känns det steget oöverkomligt och vi Coftan jobbar bara "nästan bra". Jag vill inte påstå att detta med dressyr är en enkel sak...

I morgon är det midsommar. Har varit ute på Torp och handlat lite tillsammans mad alla andra människor. Jisses vad folk det var där. I natt ska jag jobba så i morgon blir det lite sömn och sen lite firande. Coftan få ledigt. Tille helgen ska jag se om jag får med mig mamma upp till paddocken igen. Vågar snart inte rida i paddocken utan hjälp. Fick reda på att det är Janne-träning i Lane på måndag. Tyvärr jobbar jag och missar den, synd. Hade behövt en lite hjälp och vägledning.

Nu har jag förberett allt jag ska inför morgondagen och jag ska se om jag försöka få mitt några timmars sömn nu innan det bär av till jobbet.

3 kommentarer:

  1. Visst e det jobbigt när det känns oöverstigligt vid tröskeln,men rätt va det är så har man kommit över den;)Glad Midsommar

    SvaraRadera
  2. Jag förstår PRECIS vad du menar o hur du känner. Efter första Peterträningen skulle jag rida i ett annat tempo o annan form. Det blev ett stort kaos i både mitt o Discos huvud o inget funkade tillslut. Janne fick då styra upp det hela till att bli någon slags medelväg som funkade. Ur detta kunde vi sedan jobba vidare. Men i detta läget behöver man HJÄLP.
    Det kommer att bli bra, du är noggrann o träningsvillig!

    SvaraRadera
  3. Ja, det blir lite lätt kaos. Medelväg är kanske rätta vägen för tillfället. Får nog som tur e med mig min mor även idag, så jag får ett litet vakande öga åtminstonne:)

    SvaraRadera