torsdag 25 juni 2009

Varmt!

Hästarna står inne på dagarna för tillfället. De håller på att få spelet av alla insekter coh njuter av att komma in det svala stallet och sova lite. Ser så härligt ut. Man får passa att rida tidigt på morgonen eller sent på kvällen, när det är human temperatur ute.

Så det har jag gjort, igår morse blev det en tur till paddocken. Gick väl inte superbra, men hyffsat. Fick henne rätt låg och fin i formen, jobbade bra med ryggen och var förvånansvärt mjuk i traven, gick bra att sitta ner. Var dock svårt att få henne stadig och när jag försökte lösgöra blev det protester. Är glad de pass hon bara väntar på min signaler och lyssnar på minsta hjäl. Coftan vill gärna köra på som ett litet lokomotiv när jag berömmer henne och mjuknar och försöker stödja upp. Hon tror hon vet vad hon ska göra och kör på det, men jag vill ju samtidigt ha upmärksamhet på mina hjälper. Inte lätt det där.

Ett par ok öppnor, och riktigt fina diagonala slutor. Galoppen hade en tendens till att bli fyrtaktig, inte vanligt för Coftan. Fick jobba igång aktiviteten så blev det bättre.

Tog sedan en tur ut till havet med lillasyster och låg och solade. Blev till och med ett dopp. Skönt faktiskt. En liten brännmanet brände mig dock :(

Tidigt i morse tog vi oss en tur ut i skogen och på vägarna. Coftan var så duktig så. Hon är så mysig att ge sig ut med, hon knallar ut pigg och glad utan att bry sig om så mycket farligheter.

I morgon blir det ett jobbpass på skolan in emellan. Ska bli riktigt roligt att komma dit och träffa de härliga ungarna. Får bli lite ridning på morgonen innan jag börjar.

1 kommentar:

  1. Ja hästarna njuter av att komma in. De slappnar av o står o sover. Jobbigt att hela tiden jaga bitande flygfän.

    SvaraRadera