torsdag 21 maj 2009

Hemmafixartips

Efter att ha övertygat mig själv om att skruva loss och göra rent vattenlåset på handfatet i badrummet (avlopp är bland det äckligaste jag vet) men trots det inte fått bort stoppet, fick jag googla lite. Fanns tips om bakpulver, ättika och kokande vatten (propplösare redan testat). Och det FUNGERADE! Efter tre omgångar, aningen bättre för varje gång, sa det bara slurp. Nu rinner vattnet undan snabbare än man hinner säga avloppspropp. Känner mig nöjd :)

För övrigt idag har jag varit ute på förmiddagstur i skogarna och vägarna tillsammans med Susann och Nisse. Njöt för fullt av alla blommor och all grönska. Var dock lite i kyligaste laget. Saknade vantar. Passade på att rida över Kuröd när det ändå var helgdag. Nyttigt för benen att komma ut och skritta en del på asfalt, och sedan fina stigar i skogan att galoppera på. Träffade givetvis två långtradare trots röd dag, men hästarna brydde sig knappt. De är rätt trafikvana trots allt.

Sen tog jag och sambon en tur till IKEA och kikade lite på möber inför flytten. Kul att drömma och planera lite. Börjar närma sig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar