lördag 16 maj 2009

Antiklimax

Ni som läst Mamma Magnussons blogg, vet vilka strapatser min häst har varit med om det senaste dygnet. Inte en skråma, och kändes hel och fin även i morse. Inga ben som svullnat ellet något. Även de andra hästrana så hela och fina ut. Puh! Kan tala om att jag nog var i chocktillstånd när jag körde hem från Göteborg efter det samtalet. Såg bara brutna ben och hästar på järnvägen, framför mina ögon. Vi tror att de blivit skrämda av något och någon av dem har sprungit rakt igenom staketet, och självkart de andra efter. Lät dock på de som sett dom, att det varit ganska lugnt när de väl kommit ut. Ingen som sprungit överdrivet mcyket eller så, för de var inte ens svettiga.

Jaha, och denna helgen var det dags för Jörgen-träning. Det har jag sett fram emot länge. Då får reda på, det blir inget :( Jörgen hade ett fölsto som gått länge över tiden och han vågade inte lämna henne. Suck. Snacka om antiklimax. nu får jag väl ta mig upp till paddocken själv ikväll och kämpa. Var lite sugen på att höra men Janne om Peter-träningen igår, när han bloggade om lediga platser för ett tag sedan. Hade varit kul att prova. Men eftersom jag skulle ha en hel helg med träningar denna helgen, kändes det mycket. Och istället blir det ingenting.

Den veckan har förövrigt varit blandad kompott. Hoppning i tisdags. Gick sådär. Själva hoppningen gick super, hög och rund i sprången och bjöd på allt. Men markarbetet var det sämre med. Kunde inte få henne lösgjord i sidorna. Men jag var säkert spänd på grund av min nacke vilket hon märker med en gång, och hon kan ha varit stel sen söndagens tävling. Ingen superkombiation.

Onsdag blev det uteritt och torsdagen en dressyrpass hemma. Gick riktigt bra. Tog med spö för att peta lite extra på baken vid samling, men får skaffa ett längre spö så jag inte bara petar henne på magen :) Men hon sköte sig fint. Var hyffsat lätt att lösgöra i sidorna. Hon jobbade bra genom kroppen. Gjorde helt ok byten, fin förvänd. Gjorde några kortare samlingar i trav och galopp, kändes ok. Framförallt var hennes framåtbjudning kanon, hon jobbade med glädje och jag kunde lätt få henne lite kortare i formen. Roligt.

1 kommentar:

  1. Vilken änglavakt hästarna hade!! Man vågar inte tänka på vad som kunde hänt!!!

    SYND att det inte blev ngn träning, man blir så besviken.

    SvaraRadera