lördag 9 maj 2009

Hästig helg

Det ahr blivit och kommer bli mycket häst denna helgen. Idag har jag ridit och putsat inför morgondagens tävling. Blev ett joggingpass i paddocken i lätt form enbart. Mest för att fålla henne mjuk och fin i kroppen utan att få träningsvärk. Hem en sväng, iväg och köpa hästmat och mata kompisens katter. Sen bar det av till stallet igen för att åka iväg och pressas hö med resten av gänget. Blev borta nårga timmar till, vi kämpade på bra med höet och fick pressat det som fanns kvar. Innan jag åkte hem passade jag på att tvätta Coftans svans och strumpor så hon är fin inför tävlingen. Sambon har inte sett mycket av mig idag.

Genrepet inför tävlingen skedde igår. Skulle varit träning i Lane men tyvärr blev det inget så jag fick ta ett pass på egen hand hemma i paddocken. Min kära mor var snäll och kom upp och slängde ett öga på oss och filmade lite så jag kunde se det själv sen. Gick riktigt bra. Blev mycket galopp, lite förvänd och enkla byten. Funkade rätt bra. Hon gjorde fina öppnor i trav och hon börjar bli riktigt bra i samlingen. Var nöjd när jag såg filmen för känslan jag hade av uppförsbacke när jag red, syntes även här. Hon hade bakbenen väl under sig, var samlad och fin i formen, inte för lång och låg. Så jättetjusigt ut. Dessutom var hon riktigt lösgjord och fin. Det är mitt frästa mål inför morgondagen. Sitter det så funkar mycket annat oftast med. Sen återstår det att se hur spänd hon blir på banan. Så sätt är det skönt med två klasser.

Nu ska jag putsa lite stövlar (tävlingspremiär med de nya i morgon) och stryka skjorta. Sen blir det lite tv innan jag ska sova.

1 kommentar: