söndag 24 maj 2009

Helg i götet

Eller utanför iaf. Hjälpte till att riva hus på lördagen. Tog mig en tur till stallet på mrogonen. Coftan fick ledgit och jag fixade iordning. Sen bar det av söderut. Huset vi rev var bl.a isolerat med gamla dagstidningar från 1942 fram till början av 50-talet. Intressant och rolig läsning. Sparade några stycken med artiklar om hästtävlingar. Var lite roligt tyckte jag.

Idag tog vi en tur till Tjolöholms slott där det var Tjolöholm classic motor, en utställning med massa gamla bilar. var trevligt att strosa omkring och kika på roliga och fina bilar och det fina slottet. Längtade till Falsterbo. Lite samma grej, mycket större, och såå mycket roligare för någon med hästintresse.

Fick bli en liten sväng till paddocken på kvällen. Tränade en del på det Janne sa till oss. Hon kändes riktigt fin. Började med några samlingar för att få ihop henne. Sen red jag varierade spår på volter och fyrkanten och medellinjen emellanåt. Både trav och galopp. Hon var jättefin, lyssnade bra. Varierade tempo, spår och gångart ofta. Hon är så bärig och fin nu. Red dessutom några travsnuttar från MSVB:2. Är ingefär samma som i LA:5 och LA:6 men det är kul att variera det lite. Hon tror att hon kan grejerna och kör sitt eget lilla rejs till att börja med. Får jobba på att få henne att vänta in mina hjälper lite bättre. Men på det stora hela kändes hon kanon. Bärig och lösgjord, relativt lätt att få igenom böjningen i ganaschen. Fick massa beröm både under och efter passet. Kanske en LA:6 i Stenungsund 14 juni?

I morgon ska jag jobba till kl 18. Blir en kvällstur då emd. Fuderar på att klättra.

Natti natti

2 kommentarer:

  1. Vaför inte testa msvb:2?

    SvaraRadera
  2. Vi får väl se när det blir, men det är däråt vi siktar iaf :)

    SvaraRadera