onsdag 20 maj 2009

Både bakåt och framåt

Att hålla på med ridning och hästar på hobbynivå innebär (åtminstonne för mig) både framsteg och bakslag. Senaste tiden har definitivt bestått av bådadera. Hade för några dagar sedan ett pass i paddocken när ingenting ville fungera som det skulle. Dels hade jag en häst som var stel i högersidan, och själv får jag nog ta på mig en stor del av skulden eftersom jag var fel uppladdad mentalt. Men bara dagen därpå gick allt mycket bättre. Hade bestämt mig för att skippa paddocken om det inte kändes rätt, men jag beslutade mig för att tänka lite extra på vissa grejer och verkligen anstränga mig för att hitta tillbaka till ett bra samarbete. Och det funkade! :) Den mentala biten är väldigt stor och jag ska försöka jobba på att komma ihåg och påminna mig själv om viktiga delar inför varje pass.

Idag var det återigen dags för ett härligt pass. Träns idag, och bytte till rakt bett för att variera lite. Hon grejar gärna mycket med det, lätt att bita tag i, men det fungerade över förväntan bra. Coftan blir starkare och starkare. Att samla galoppen går galant, i traven blir hon lätt slingrig men vi jobbar på det. Idag var det mycket övergångar som gällde. Några byten som gick hyffsat. Vä till hö funkar helt ok, hö till vä är mycket svårare.

För övrigt ska det bli skönt med en långhelg. Känner mig lite trött och ska försöka få någon sovmorgon. Kanske sover jag dåligt pga min axel som inte är bra än. Dock känner jag nästan bara av den när jag ska vända mig i sängen numera. Trivs som fisken i vattnet på jobbet. Är hur kul som helst, även om det är rätt kämpigt emellanåt. Just nu är jag inne i två olika klasser som extraresurs då det finns några elever som behöver lite mer hjälp och stöd än de andra. Känns verkligen som man gör nytta och uppskattas av både barnen och personalen och det är riktigt kul.

Nu får det bli sängen. I morgon bitti ska jag få sällskap ut på en tur. Alltid lika trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar