lördag 12 september 2009

Tillbaka igen

Det har varit en hektisk sommar. Har jobbat skift, vilket tagit ut sin rätt både på kropp och knopp. De dagar jag varit ledig har det varit full rulle eftersom vi också har flyttat och gjort ordning i den nya lägenheten. Det har varit mycket, men det har varit roligt. Nu börjar vi komma i ordning och vi har äntligen fått vårt eget internet igen.

Annars under sommaren har jag hunnit med en mycket trevlig och rolig tripp till Falsterbo och en kortare tur till Ystad och Österlen. Vad det är vackert där nere.

Häst- och ridmässigt har sommaren varit upp och ner. Under resan till Falsterbo hade Coftan en veckas ledigt. Dessförinnan gick hon som en dröm. Kändes som vi hade hittat alla knappar och det bara gick framåt. Härlig känsla, men tävling fick vänta eftersom vi fortfarande hade mycket att jobba på.

Efter den lilla ledigheten började hon kännas fin igen efter några dagar, och efter en vecka tänkte jag att det bara var att bygga vidare på det vi hade innan vilan. Men tji fick jag. Plockade in en halt häst från hagen, som var varm och småsvullen i mer eller mindre ett helt ben. Hon var inte blockhalt och kunde inte hitta något uppenbart på benet. Avvaktade. Var mycket lerigt i hagen och gissade på att det kunde vara en vrickning eller sträckning. Var bra efter några dagar, men det kom tillbaka.

Efter sammanlagt 10 dagar började jag försiktigt rida igen. Nu var hon mycket stel i hela kroppen. Blev nog för mycket vila, och skadan kunde säkert kännas fortfarande. Sen dess kan man definitivt säga att vi hamnat i en svacka. har inte kunnat få ordning på någonting, vet inte var jag ska börja, och vårt självförtroende har varit i bott. Vi har inte kunnat samarbeta alls.

Men nu har vi kommit igång med träning igen, Janne har hjälp mig att känna och rida igenom henne, och nu ska vi börja om från början och träna. Har idag varit i Lane och tränat och efter en bra stund hade jag en häst som lyssnade på mina hjälper och kändes kanonfin. Jag är glad för det lilla och ska försöka ha tålamod så att vi kan ta det bit för bit och hitta tillbaka till det fina vi hade i våras.

3 kommentarer:

  1. Va tråkigt att hon skadade sej,men det verkar som att ni e på gång igen och formen kommer säkert tillbaka snart!

    SvaraRadera
  2. Kul att du är på gång igen!!!!!! Du ska se att allt ordnar sig nu när tänder o hältor är ok. Hon ser fin ut på filmen! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Ja vi får hoppas att det håller i sig och att det fortsätter åt någorlunda rätt håll. Filmen är från träning i juni, just nu känns det som vi är ljusår därifrån :(

    SvaraRadera