tisdag 22 september 2009

Tillbaka i vardagen

Nu är bröllop och toastmaster-uppdrag avklarat. Det har varit jätteroligt, men har varit en del att göra. Bröllopet var i lördags. Allt var så fint och lyckat. Tror inte att det fanns något som kunde bli bättre. Underbar mat, härliga människor och allt flöt på bra. Nästan en tår i ögat, mest för jag vet hur lycklig min kompis, bruden, var. Middagen och vårt uppdrag flöt på bra, nästan bättre än vad man vågat tro. Nä, det var något av det roligaste jag varit med om, även om jag var bra trött sen på kvällen. Hoppas och tror att brudparet var nöjda med sin dag och kväll.

Nu är vardaen tillbaka på riktigt. Vi har kommit iordning ordenligt i lägenheten. Visst finns det fortfarande några grejer som ska fixas och käpas, men inget som det är så bråttom med, och jag börjar verkligen känna mig hemma. Var på Göksäter igår och köpte de sista gardinerna. Ska se om jag kan sy på dem i morgon.

Var på 50-årsfirande i torsdgas. Det var också jättetrevligt med god mat och trevligt folk. I fredags var Janne-träning i Lane. Gick rikgtigt bra. Känns som att vi börjar hitta lite tillbaka till den fina form vi hade i början av sommaren. Började med att rida henne låg och rund. Måste se till att hon böjer sig gemom hela kroppen och tar i med bakbenen. I galoppen får jag ha tålamod och visa hennevägen och bara sitta till och väbta tills hon släpper efter i rygg och bakben. Kunde sedan samla henne lite lätt. Fick även samla lite i traven och variera tempo och form med jämna mellanrum. Ska börja kräva mer aktivitet i fötterna igen och då kommer samling och form som ett brev på posten , OM jag har händerna framför mig och bjuder henne stödet.

Både jag och Coftan var helt slut efter passet. Här kan man inte åka runt och fisrida inte. Ska dock fortsätta på samma sätt hemma som jag gjorde innan, och vänta med samling och mer krav tills de gånger jag får hjälp. Och nåt annat vågra jag nog inte med det dåliga självförtroende vi fått.

Lördag red jag henne en liten halvtimme i paddocken på morgonen, den fina formen satt i och hon var mjuk och fin. Söndag ledig. I går blev det paddocken igen. Riktigt fin och mjuk att rida. Lite överenergisk så det var svårt att få henne att koppla av och sänka och runda sig så mycket som jag ville, men med tålamod så gick det. Var mycket gummibollskänsla och hästen var lyhörd och energisk. Blir osäker på om hon arbetar med rygg och bakben ordetligt, men det kändes fint och mjukt, och det gör det sällan annars. Alltid lättare när någon tittar på en.

Idag är det dags för hoppträning. Senast gick det inte så bra beroende på vårt dåliga samarbete och självförtroende. Idag blir det nya tag.

3 kommentarer:

  1. KUL ATT HÖRA ATT DET GÅR FRAMÅT IGEN!

    SvaraRadera
  2. Det låter ju bra Anna, tänk på att hålla dig cool:)))

    SvaraRadera
  3. Ja det känns bra. Ska göra mitt bästa för att hålla mig cool :)

    SvaraRadera