torsdag 24 september 2009

Kvällspass i halvmörker

Det fick det bli idag. Lämnade blod så jag bestämde mig att rida efter det.

Jag är totalt överlycklig över hur fräsch Coftan är just nu. Jag kan inte minnas att hon någon gång har varit så fin. Det har hon säkert varit iofs.

Hon var iaf lätt att rida idag. Hon var rätt lyhörd, och satt inte fast någonstans. Kändes superfin. Dock har hon energi till tusen. Måste lugna ner henne så hon inte bara springer. Är rädd att hon ska springa ifrån jobbet. Tröstar mig med att hon är mjuk och fin att rida, vilket betyder att hon har med sig ryggen. Känns som att hon jobbar bra bak, men är ändå orolig för att det bara ska bli spring. Fick henne riktigt rund och fin i formen, men sänkte nacken ordentligt först mot slutet och då blev det riktigt super.

Inget jättelångt pass, kändes bra men är lite osäker. Ska bli skönt att komma iväg och få lite avstämning i morgon.

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som lämnar blod!
    Skönt att ridningen funkar igen.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen duktig som är blodgivare, själv kan jag inte lämna något, behöver det jag har för att klara av alla krävande ekipage. Pust:)
    Tycker du har lyckats bra sen sista träningen, fortsätt i den runda formen!!

    SvaraRadera
  3. Jag märker inte ens att jag lämnat blod, så mig gör det inget. Sticker lite ont förstås, men inget allvarligt. Ja det är ett slit att hålla alla ekipage i trim, bäst du behåller ditt blod så du inte svimmar Janne :)

    SvaraRadera