torsdag 24 september 2009

Hösten här

Regn och rusk ena dagen, sol och klar luft nästa. Känns verkligen som hösten är här.

Var och hopptränade i tisdags. Gick hyffsat. Var lite osäkert från oss båda efter lite strul förra träningen. Vår dåliga kommunikation och det dåliga självförtroendet har smittat av sig in i hoppningen. Det har funkat så bra hela vägen, emn så slog det stopp. Men det är bara att börja om och bygga upp självförtroendet igen. Det går åt rätt håll igen.

Jag är dock övarlycklig över hur fräsch och fin hon känns nu. Spänstig och elastisk, allmänt mjuk och fin. Blir så glad.

Igår blev det en långtur i solskenet tillsammans med Susann och Nisse. Mycket galopp på grusvägar för att få igång flåset lite. Skönt att få sträcka lite på sig ibland tyckte Coftan.

Idag ska det bli ett pass i paddocken tänkte jag. Men först ska jag iväg och lämna blof. Ska fylla på magen lite innan dess tänkte jag.

Over and out

3 kommentarer:

  1. Härligt att rida ut då det är fint höstväder. Inga elaka flygfän, klar luft. Skönt!

    SvaraRadera
  2. Inga elaka flygfän nej, men däremot lagom irriterande älglöss. Tror jag plockade nästan 20 stycken under turen, och har även hittat två idag när jag ryktade.Men annars är det inte dumt :)

    SvaraRadera
  3. Å fy! Hörde nån svampplockare oxå klaga på det en dag. De finns inte här tack o lov.

    SvaraRadera