torsdag 19 november 2009

Laddar i mörkret

Numera är det mörkerridning som gäller för min del. Slutar ju mellan kl 16-16:30 i Kungälv och redan då är det ju kört. Men det funkar rätt hyffsat ändå. Till och med att rida ut i skogen.

Ja nu laddar vi för fullt, tävling till helgen. En LA:6, mest för att komma ut alls. Ridningen går hyffsat. På det stora hela är det ok, formen hyffsad och aktiviteten i bakbenen blir bättre och bättre. Får jobba en del med att hon ska vinkla in dem bättre under sig så hon kommer ihop sig och går i uppförsbacke ännu mer.

Janne var snäll och kom förbi och hjälpte mig i söndags. Fick jobba henne mycket i sluta och öppna längs volten. Jag måste träna på att ta tillbaka min skänkel mer så hon lättare kan runda sig runt den. Red upp programmet. Gick inge vidare. Hon vill inte släppa igenom högersidan. Även om det delvis gick hyffsat, kommer det gå tio reser bättre om hon kommer igenom där. Så det tränade vi på sen. Blev stor skillnad. Kändes jättefin på slutet och jag var nöjd att vi fick igenom det.

Har haft några mörkerpass efter träningen. Har kämpat med högersidan även här. Visst stretar det emot, men det släpper snabbare. Känns som att det är det jag måste träna mest inför helgen, så det flyter bättre. Känns som att Coftan fått tillbaka gnistan och är piggare och gladare igen. Härligt.

2 kommentarer:

  1. Härligt att det känns bra. Vi håller tummarna!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Har man häst så som vi har så får man finna sej i mörkret,haha:))Håller tummarna inför helgen!!

    SvaraRadera